Global Bilgi | RPA

Robotik Süreç Otomasyonu Nedir?

Robotik Süreç Otomasyonu Nedir?

Robotlarınızı hem “RPA” yani Dijital Çalışan, hem de “RDA” yani Dijital Asistan olarak tasarlayabilirsiniz. RPA olarak tasarlanan robotlar iş süreçlerinizi uçtan uca insandan bağımsız bir şekilde yürütebilirken, RDA olarak tasarlanan robotlar ise ön ofis faaliyetlerinde insanlarla birlikte çalışabilirler.

Dijital Çalışan Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)

RPA Robotlar

  • RPA robotlar arka planda çalışabilme özelliğine sahip dijital çalışanlarımızdır.
  • Kendilerine özel id, şifre ve mail adresleri vardır.
  • Kural bazlı, birbirini tekrar eden süreçlerinizi bir insana ihtiyaç duymadan otomatikleştirebilirler.
  • Maliyetleri düşürür, hataları ortadan kaldırır ve katmadeğer yaratırlar.
  • Anlık, ileri tarihli ya da periyodik olarak tetiklenip çalışabilirler.

Dijital Asistan Robotik Masaüstü Otomasyonu (RDA)

RDA Robotlar

  • RDA robotlar ön ofis faaliyetlerinde çalışabilen dijital asistanlarımızdır.
  • Tanımlı bir işi tamamlaması için çalışan gereksinimine ihtiyacı vardır.
  • Çalışandan alacağı cevaplar doğrultusunda tanımlı işi ilerletir ve tamamlar.
  • Dijital Asistanlar çalışan kişilere yardımcı olur ve bilgisayar üzerinden çalışırlar.
  • Üretkenliği arttırır, hataları ortadan kaldırır ve katmadeğer yaratırlar.
Dijital Çalışan (RPA) ile Dijital Asistan (RDA) arasındaki fark nelerdir?
  • RDA’in tanımlı bir işi tamamlaması için çalışan gereksinimine ihtiyacı vardır. Çalışandan alacağı cevaplar doğrultusunda tanımlı işi ilerletir ve tamamlar.
  • RPA ise kendisine tanımlı bir işi herhangi bir çalışana ihtiyaç duymadan tamamlar. Bu nedenle RDA’ye “Dijital Asistan”, RPA’ye “Dijital Çalışan” diyoruz.
  • “Dijital Asistan” çalışan kişilere yardımcı olur, bilgisayar üzerinden çalışır.
  • “Dijital Çalışan” bir departman ya da şirket içerisinde çalışan olarak tanımlanır. Kendisine tanımlanan işin sunucu üzerinden %100’ünü tamamlar.

Turkcell Global Bilgi RPA finans biriminden satın almaya, lojistik sektöründen turizm sektörüne kadar çeşitli alanlarda işleri üstlenmektedir.

Departmanlara Göre Öne Çıkan İşlemler:

  • Finans: Satınalma işlemleri, sipariş yönetimi, faturaların üretilmesi, ilgili sistemlere işlenmesi ve kontrolü, yönetim raporları, tahsilat kontrolü ve alarm oluşturma, vergi planlaması.
  • Satın Alma: Tedarikçi tanımlamalarının yapılması. Fiyat karşılaştırma, raporlama ve alarm üretme. Tedarikçi ödemelerinin takibi ve PO işlemleri, teslimat dokümanlarının oluşturulması, gönderilmesi ve sistemlerin güncellenmesi, sözleşme sürelerinin takibi.
  • İnsan Kaynakları: İşe başlangıç ve işten çıkış işlemleri, CV tarama, bordro üretilmesi, çalışan performans değerlendirme ve ek menfaatlerin çalışan ücretlerine yansıtılması, izin ve rapor işlemleri.
  • Pazarlama: Sosyal medya mecralarının takibi, pazar ve rekabet araştırma
  • Satış: Müşteri bilgilerinin sisteme işlenmesi ve düzenlenmesi, otomatik teklif oluşturma.
  • Tedarik Zinciri: Sevkiyat emrinin hazırlanması, irsaliye ve fatura bilgilerinin stok yönetim sistemine işlenmesi, iade yönetimi.
  • Bilgi İşlem: Sistem kontrolü, lisanslı yazılımların denetlenmesi, sunucu ve uygulamaların yönetimi, kullanıcı tanımlama ve şifre işlemleri, yeni cihazlara ilgili yazılımların kurulması.

Sektörlere Göre Öne Çıkan İşlemler:

  • Kargo: Taşıma planlama ve izleme, fatura süreçleri tahsilat, 3. parti taşımacı yönetimi, müşteri iletişim, kurumsal müşteri portaline erişim, satınalma ve envanter süreçleri
  • Turizm: Rezervasyon, rakip fiyat analizi, regulasyona uyumluluk işlemleri, raporlama ve müşteri yönetimi.
  • Medya & Yayın: Meta veri güncelleme, içerik oluşturma, cihaz aktivasyonu, dosya ve e-postaları gruplama.
  • Bilişim: Yazılım fonksiyon testleri, kullanıcı işlemleri, müşteri hizmetleri ve destek.
  • Denetim: Data analizi, karşılaştırma, onay ve mutabakat.
  • Banka: Kredi işlemleri, tedarikçi ödemeleri, kredi kartı işlemleri, hile (fraud) kontrolü, veri taşıma.
  • Sigorta: Talep/Şikayet süreçleri, regülasyon takibi, teklif üretme.
    Sağlık: Hasta işlemleri, randevu planlama, şikayet yönetimi ve denetim.
  • Üretim: Hammadde takip, yönetim raporları ve veri işleme, satış sonrası destek, ERP ile diğer sistemlerin uyumu, entegre olmayan sistemler arasında bilgi alış verişi.
  • Perakende: Satış ve iş birimi analizi, Arz – Talep planlaması, ürün kategorizasyonu, satış sonrası destek hizmetleri, tedarik zinciri işlemleri.
  • Akaryakıt & Enerji Sektörü: İstasyon hesap yönetimi, prosedür işlemleri, sayaç okuma doğrulaması.
  • Telekominikasyon: Go to market stratejisi, destek süreçleri, uygulamalara entegrasyon.
  • Müşteri Hizmetleri: Data yönetimi, maliyet kontrolü, çağrı merkezi süreçleri.
  • Turkcell Global Bilgi RPA ile sahip olduğunuz dijital çalışanlarınız çok hızlı bir şekilde 7/24 çalışabilir. Bu sayede iş süreçlerinizde %80’e varan maliyet avantajı sağlarsınız.
  • RPA sayesinde süreçlerinizi dijitalleştirir ve iş süreçlerinizi iyileştirme imkanı bulursunuz.
  • Dijital çalışanlar kendilerine tanımlı işi “Sıfır Hata” ile yapar.
  • Unutulmamalıdır ki dijital çalışanlar kendilerine ne tanımlandıysa onu yaparlar. Dijital çalışanlara yapılacak tanımlamalar kural bazlı ve eksiksiz olmalıdır. Zamanla iş süreçlerinde değişim olduysa dijital çalışanların tanımlamaları mutlaka güncellenmelidir.

Turkcell Global Bilgi RPA/RDA ürünümüzü bulut yapı modeliyle satın alabileceğiniz gibi kendi serverlarınız üzerinden kullanım sağlamak isterseniz on prem olarak da alabilirsiniz.

Detaylı bilgi için iletişime geçebilirsiniz.

İster “Dijital Çalışan (RPA)” ister “Dijital Asistan (RDA)” sahibi olun kurulum ve verimli kullanım için dikkat edilmesi gereken konular.

  • Ön Analiz: RPA ya da RDA’ye uygun süreçlerin belirlenmesi ve bu süreçlerin robotlarla karşılanmasının sağlayacağı faydanın analizi.
  • Tasarım: Belirlenen süreçlerin robotlara tanımlanması yani senaryolarının oluşturulması.
  • Performans Takip: İş süreci tanımlanan robotların performansı ve varsa hata bildirimleri düzenli olarak yönetim panelinden takip edilmelidir.
  • Değerlendirme: Robotların yaptıkları işler sonrasında sağladıkları fayda ölçümlenmelidir. Turkcell Global Bilgi RPA/RDA ürünü yönetim panelinden her bir robotun tamamladığı iş süreci sonrasında sağladığı faydaya ulaşabilirsiniz.

RPA kullanımı için olmazsa olmaz dijital dönüşüm ve süreç danışmanlığında Turkcell Global Bilgi olarak tecrübemiz;

  • POC’lerde %100 başarı, müşterilerimizin taleplerinde esnek hareket edebilme ve yeni geliştirmeleri hızlı yapabilme yetkinliği.
  • PDF’ten yazı, resim ve tablo alabilme özelliği. Alınan tablonun excel’de tablo olarak işlem yapılabilmesi.
  • Yönetim panelinden aktif olan robotun senaryosunun (iş tanımlamasının) takip edilebilmesi.
  • Optik karakter tanıma teknolojisi.
  • Kurumsal uygulamarda yüksek işlem yapabilme kapasitesi.
  • Google, Amazon, Microsoft ve diğer web servislere erişim yetkinliği.
  • Kuyruk yönetimi, Record Play, Metot ve ROI hesaplama özellikleri.

Dijital Çalışanlarınız olsun ister misiniz?