Turkcell Global Bilgi RPA finans biriminden satın almaya, lojistik sektöründen turizm sektörüne kadar çeşitli alanlarda işleri üstlenmektedir.
Departmanlara Göre Öne Çıkan İşlemler:
- Finans: Satınalma işlemleri, sipariş yönetimi, faturaların üretilmesi, ilgili sistemlere işlenmesi ve kontrolü, yönetim raporları, tahsilat kontrolü ve alarm oluşturma, vergi planlaması.
- Satın Alma: Tedarikçi tanımlamalarının yapılması. Fiyat karşılaştırma, raporlama ve alarm üretme. Tedarikçi ödemelerinin takibi ve PO işlemleri, teslimat dokümanlarının oluşturulması, gönderilmesi ve sistemlerin güncellenmesi, sözleşme sürelerinin takibi.
- İnsan Kaynakları: İşe başlangıç ve işten çıkış işlemleri, CV tarama, bordro üretilmesi, çalışan performans değerlendirme ve ek menfaatlerin çalışan ücretlerine yansıtılması, izin ve rapor işlemleri.
- Pazarlama: Sosyal medya mecralarının takibi, pazar ve rekabet araştırma
- Satış: Müşteri bilgilerinin sisteme işlenmesi ve düzenlenmesi, otomatik teklif oluşturma.
- Tedarik Zinciri: Sevkiyat emrinin hazırlanması, irsaliye ve fatura bilgilerinin stok yönetim sistemine işlenmesi, iade yönetimi.
- Bilgi İşlem: Sistem kontrolü, lisanslı yazılımların denetlenmesi, sunucu ve uygulamaların yönetimi, kullanıcı tanımlama ve şifre işlemleri, yeni cihazlara ilgili yazılımların kurulması.
Sektörlere Göre Öne Çıkan İşlemler:
- Kargo: Taşıma planlama ve izleme, fatura süreçleri tahsilat, 3. parti taşımacı yönetimi, müşteri iletişim, kurumsal müşteri portaline erişim, satınalma ve envanter süreçleri
- Turizm: Rezervasyon, rakip fiyat analizi, regulasyona uyumluluk işlemleri, raporlama ve müşteri yönetimi.
- Medya & Yayın: Meta veri güncelleme, içerik oluşturma, cihaz aktivasyonu, dosya ve e-postaları gruplama.
- Bilişim: Yazılım fonksiyon testleri, kullanıcı işlemleri, müşteri hizmetleri ve destek.
- Denetim: Data analizi, karşılaştırma, onay ve mutabakat.
- Banka: Kredi işlemleri, tedarikçi ödemeleri, kredi kartı işlemleri, hile (fraud) kontrolü, veri taşıma.
- Sigorta: Talep/Şikayet süreçleri, regülasyon takibi, teklif üretme.
- Sağlık: Hasta işlemleri, randevu planlama, şikayet yönetimi ve denetim.
- Üretim: Hammadde takip, yönetim raporları ve veri işleme, satış sonrası destek, ERP ile diğer sistemlerin uyumu, entegre olmayan sistemler arasında bilgi alış verişi.
- Perakende: Satış ve iş birimi analizi, Arz – Talep planlaması, ürün kategorizasyonu, satış sonrası destek hizmetleri, tedarik zinciri işlemleri.
- Akaryakıt & Enerji Sektörü: İstasyon hesap yönetimi, prosedür işlemleri, sayaç okuma doğrulaması.
- Telekominikasyon: Go to market stratejisi, destek süreçleri, uygulamalara entegrasyon.
- Müşteri Hizmetleri: Data yönetimi, maliyet kontrolü, çağrı merkezi süreçleri.